The Turkey 2019 Entry # 3

The Turkey 2019 Entry # 3

Damn that’s a kinda genius hand tat! I mean you’d def have to explain the wing to those with poor observation skills but genius nonetheless!

The Buck Riders Entry # 3

The Buck Riders Entry # 3

I keep going back to the distant flying reindeer, like did they bail? Are they racing to save st nick? and is that goat giving the, “are you sure you wanna rope up santa?” eyes? And finally I love that santa runs with a cartoon mouse backward slant!

The Killer Clown Entry # 2

The Killer Clown Entry # 2

Dammit that’s good… what with those shift shifty eyes and that lil Ooops of a mouth! And I gotta say I was expecting way more carnival freakshow horror this round and way less psychological drama! But I like it!

The Rompo Entry # 5

The Rompo Entry # 5

You know , hard to tell but it sorta feels like the fact that this one looks a heck of a lot like a furry ween is entirely unintentional… and while I know he only eats corpses but can you imagine how cutely he’d nibble a lil clover?

Twrch Trwyth Entry # 5

Twrch Trwyth Entry # 5

“Twrch Trwythlings and Proud Pa” yessss soooo much chaos is about to rain down on your once hog free hills lil british isles! Oink f’ing oink! also can we talk just for a second about how freaking cute that leaping young hoglet is… egads!

Mother Earth Entry # 2

Mother Earth Entry # 2

Look at those teeny tiny hands and feets! I find I suddenly have the want to go back to ’71 and print this on a few thousand leaflets about something hopeful… also, no wonder Canada is so dark all the time (ba-dum-bump)…

Priapus as a Scarecrow! Entry # 2

Priapus as a Scarecrow! Entry # 2

Haha that face with those teeny dead eyes! And I swear history must have this wrong, how is this a real thing and not just a teenage farm prank!? Also that’s a great hat!

The Winsted Wildman Entry # 4

The Winsted Wildman Entry # 4

Man Connecticut looking kind Seussy and I like it! And I’m torn again… better if he’s jumping for attention? or if he just loco-motes by slowly hovering above the ground? Both have obvious advantages! And while I usually like to think squatches are musky as hell, I imagine this one berry fresh with hints of cheeto!

The Duppy Entry # 5

The Duppy Entry # 5

Look at you doing a lil research! That right there my friends is the Rolling Calf! One of the most famed and oft’ sited of the duppies, and said to be the spirit of a wicked, wicked, soul (that’s what the chain means)… But all that aside, if ya did this in flat, contrasty colors, it’d be a fantastic album cover!

The Coonigator 2018 Entry # 6

The Coonigator 2018 Entry # 6

God damn I love when you guys pull out the paints! That highlight frame adding such additional dimension, that black ribbon tail wrap adding to the mystery… all while keeping such an elegant flow and while stirring an invisible witches cauldron mind you!

The Merman 2018 Entry # 5

The Merman 2018 Entry # 5

Haha so I want to talk about the everyday merman, his whack mag and his trusty best merfriend… but I can’t seem to get past that ghost image of a spirit falcon emerging from his chest hair!

The Gaki Entry # 8

The Gaki Entry # 8

You know, its hard to say for sure whether this guy is kneeling with arms raised in reverence, or if that’s simply the joyous expression of finding a good meal under that cross. In my opinion they both work pretty damn well, and such great hollow eyes!

The Wooly Hen Entry # 5

The Wooly Hen Entry # 5

It’s funny these are exactly the kind of fluffy, countable before bed, kinda chickens I imagined when i first read the quote… but there’s something about this that makes me think of popcorn, which then makes me feel guilty… but hey! it’s not like I’m actively eating baby wooly chickens… just wondering about it…

The Kitsune Entry # 3

The Kitsune Entry # 3

I mean this one needs a haiku right? Raging mountain wind – Shall not move my paper tails – Because I rule you!… (In my opinion, haikus always end better with a Travis of the Cosmos quote!)

The Great Pumpkin 2016 Entry # 8

The Great Pumpkin 2016 Entry # 8

Pretty great how much the lack of nose holes confuses the emotion of a pumpkin face, even with a bag full of gifts, the piece has that great, somber, cool all we have for clothes is burlap, empty void feel, but i mean slap a clown nose on that bad boy and that’s an entirely different smile! (great farm name btw)

The Werewolf VS The Mummy Entry # 1

The Werewolf VS the Mummy Entry # 1

Now you’d expect a werewolf would just destroy in a mustache contest, and given that’s a fine showing, but sorta like a strong hand reaching to pull you from the dark, you may not know where that mummy’s stache is coming from nor what it’s doing, but I for one, am glad it’s there!